نشست کمیسیون کارآفرینی دانشجویی سازمان ملی کارآفرینی ایران برگزار شد

۱۹ تیر ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۱ کد : ۶۳۳۳ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۴۸

به همت کمیسیون کارآفرینی دانشجویی سازمان ملی کارآفرینی ایران، نخستین هم اندیشی تخصصی با هدف توسعه ادبیات کارآفرینی دانشجویی و ظرفیت سازی در این حوزه با حضور مدیران مراکز رشد و کارآفرینی دانشگاههای معتبر سراسر کشور برگزار شد.

موضوع اصلی این نشست که از ساعت 14 روز شانزدهم تیرماه 1403 در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، پیرامون چالش ها و فرصت های کارآفرینی در دانشگاهها و توسعه کسب و کارهای دانشجویی در کشور بود که توسط مدیران بخش های مختلف پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و کارآفرینی دانشگاهها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از جمله مباحث مطرح شده در این نشست که توسط فعالان تشکل های زیست بوم کارآفرینی، فناوری، نوآوری، اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان مطرح شد حمایت های مالی، ایجاد فرصت و ظرفیت سازی بیشتر دانشگاهها به منظور توسعه کسب و کار و تولید دانش بنیان در دانشگاهها همسو با برنامه های کلان توسعه کشور بود.

رامین فنائیان رئیس اداره کارآفرینی و نماینده مرکز رشد دانشگاه هنر ایران ضمن شرکت در این نشست به معرفی اجمالی دانشگاه هنر ایران به عنوان دانشگاه مادر و تخصصی در رشته های هنری پرداخت.

وی با اشاره به ظرفیت های فراوان دانشگاه هنر ایران در عرصه کارآفرینی افزود: دانشگاه هنر ایران با بیش از 4500 دانشجو، 160 عضو هیأت علمی و 35000 دانش آموخته از ظرفیت های بی نظیر در حوزه اقتصاد هنر محسوب می شود و با توجه به ماهیت برخی رشته های هنری می تواند نقش بی بدیلی در صنایع فرهنگی و خلاق ایفا کند.

وی همچنین با اشاره به حضور حدود 90 واحد فناور در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه هنر ایران که اغلب آنها نیز با رویکرد کارآفرینی و اشتغالزایی برای دانشجویان مشغول به فعالیت هستند، مهمترین چالش این حوزه را موضوع تبلیغات، بازاریابی و فروش عنوان کرد و افزود: در بسیاری از رشته ها و گرایش های هنری، دستاوردها و محصولات قابل توجهی توسط واحدهای فناور، دانش آموختگان و دانشجویان تولید می شود که به دلیل ضعف در شناسایی بازار و مشتری، آنگونه که باید شناخته و عرضه نمی شود.

ایشان همچنین با اشاره به فرصت های پیش رو در این حوزه، خواستار توجه بیشتر مسئولان و حمایت مالی از واحدهای فناور بویژه جهت شرکت در نمایشگاههای تخصصی سالانه شد.


( ۲ )