مراسم رونمایی و اهدای نشان ملی میهن پرست توسط واحد فناور مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه هنر

۰۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۸ کد : ۵۴۶۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۶۵۰

به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر مراسم رونمایی و اهدای نشان ملی میهن پرست توسط واحد فناور مرکز رشد و کارآفرینی برگزار شد.

مراسم رونمایی و اهدای نشان ملی  میهن پرست (Patriot) به همت واحد فناور جشنوارگان پوروصال در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه هنر برگزار شد.

در نخستین دوره از اهدای این نشان که به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر برگزار شد، ناخدا هوشنگ صمدی، دریادار ابوالفضل پروانه، کاپیتان سرهنگ خلبان علی حسین یار و سرهنگ خلبان عباس فخرایی این نشان را دریافت کردند.

به گفته اکبر ابراهیمی پوروصال بنیانگذار و مدیرعامل  واحد فناور گروه جشنوارگان پوروصال و مبدع و طراح نشان ملی میهن پرست و نشان بین المللی پاتریوت، این نشان به افرادی اهدا می گردد که در حوزه های مختلف برای کشور و منافع ملی گامهای موثر برداشته و تلاشهای آنها مورد وثوق کارشناسان حوزه تخصصی مربوطه بوده است.

بنا به گفته پوروصال نشان بین المللی "پاتریوت" ترجمه لاتین واژه "میهن پرست" شامل افرادی می شود که برای منافع ملی ایران و سایر کشورها دستاوردهای مهمی داشته اند.

این نشان همچنین به افرادی که در کشورهای دیگر برای کشور خود و حفظ منافع ملی سرزمینشان تلاش نموده و دستاورد داشته اند نیز اهدا می گردد. ملاک ارزیابی عملکرد دریافت کنندگان نشان بین المللی پاتریوت این است که نخست، عملکردشان مورد تأیید مقامات و تشکل های مردم نهاد کشور خود باشد. دوم اینکه عملکردشان به زیان منافع ملی کشورهای دیگر نباشد و  از نظر جمهوری اسلامی ایران آن عملکرد میهن پرستانه تلقی شده و مورد وثوق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

بنیانگذار و مدیرعامل واحد فناور جشنوارگان پوروصال اهداف اهدای نشان ملی میهن پرست را تجلیل از دلسوزان واقعی این مرز و بوم و تقویت روحیه ی میهن دوستی و وطن پرستی عنوان و ترغیب نسل جوان کشور جهت تلاش و حفظ منافع ملی کشور بیان نمود. هدف از اهدای نشان بین المللی پاتریوت را نیز تقویت دوستی و مودت در روابط بین الملل، ارزآوری و رونق اقتصاد و گردشگری و خنثی نمودن توطئه سیاه نمایی علیه کشور عزیزمان از سوی غرب و متحدانش عنوان کرد.

ایشان همچنین در خصوص نحوه اجرای رویداد اهدای نشان افزود: دریافت کنندگان نشان بین المللی پاتریوت به طور رسمی به ایران دعوت شده و طی مراسمی با حضور مقامات، نشان بین المللی پاتریوت به آنها اهدا می شود.

ضمناٌ این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امیران و فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و مسئولان عالی رتبه تبریز در این شهر در حال برگزاری است.


( ۷ )